Tur til biblioteket

I dag har storbarna vært på bytur for å besøke biblioteket!

I fantastisk vårvær satte vi oss på bussen mot Trondheim sentrum for å besøke biblioteket. Vi var der også  for et par uker siden. Vi leverte inn bøkene vi lånte da, og benyttet anledningen til å låne noen nye.

Barna synes det er spennende med turer til biblioteket, for de finner så mange artige bøker der!

Her leter vi både høyt og lavt...

Vi må selvfølgelig også åpne og titte i forskjellige bøker, for å være sikre på at de er bra nok til å ta med tilbake på lån til barnehagen :-)

Etter at alle barna hadde spist matpakker og funnet bøker som de kunne tenke seg å låne, var det på tide å rusle mot bussen... Heldige er vi som har bussholdeplass noen hundre meter unna barnehagen, så vi kan dra på tur (nesten.....) hvor vi vil!

I hvilestunda ble barna lest for fra en av lånebøkene vi tok med oss til barnehagen!

"I barnehagen skal barna få mulighet til å erfare ulike formidlingsmåter av tekster og fortellinger, som kilde til estetiske opplevelser, kunnskap, refleksjon og møter med språk og kultur. Personalet skal invitere til utforsking av både muntlige språk og skriftspråk" (Utdanningsdirektoratet 2017, s.48).