Samarbeidspartnere

Hagebyen Barnehage har et godt samarbeid med flere instanser:

REKOM:

Regional ordning for kompetanseutvikling i barnehagen skal bidra til at barnehager utvikler sin pedagogiske praksis gjennom barnehagebasert kompetanseutvikling. Målet er å sikre at alle barn får et likeverdig barnehagetilbud av høy kvalitet.

Private Barnehagers Landsforbund (PBL)

Vi er medlem av PBL. Gjennom vårt medlemsskap får vi tilgang til hjelp og rådgivning på en rekke områder som f.eks. juridisk bistand, drift av barnehagen, kontroll av tilskudd, krisekommunikasjon, samt tilgang til en rekke kurs, konferanser og andre arrangementer (mer om PBL)

Dronning Mauds Minne Høgskole

Vi trenger flere barnehagelærere, og vi bidrar til å utdanne de ved å være praksisbarnehage for studenter fra DMMH. Vi ser på studentene som en stor faglig ressurs som kan gi oss innspill som kan styrke barnehagen ved å tilføre oss nye ideer og tanker basert på nyere forskning og faglitteratur. Vi samarbeider også med de på andre områder som kurs, prosjekter, veiledning med mer (mer om DMMH

Trondheim Kommune

Vi har et godt samarbeid med Trondheim Kommune, herunder Barne-og familietjenesten og Fagenhet for oppvekst og utdanning. Kommunen har blant annet tilsynsmyndighet overfor private barnehager.