Desember i Hagebyen Barnehage!

Her får dere et lite innblikk i hva vi har holdt på med i Hagebyen i desember :-)

Det har skjedd litt av hvert i barnehagen i desember. Som vanlig så stikker rampenissen innom å gjør sprell i ny og ne, her hadde han farga vannet vårt:

En av dagene hadde han også satt alle inneskoene våre oppe på ventilasjonsanlegget i taket! Det ble bare sånn passelig godt mottatt av enkelte av de små..

Vi har vært heldige med masse snø i desember, men vi rakk å bruke syklene litt før de ble byttet ut med ski og akebrett :-)

Her er vi i full gang med å bygge et snøslott med tuneller og tårn:

Og når vi blir kalde etter all leken i snøen er det kjekt å trekke inn i grillhytta for litt mat!

(NB! Ingen av barna fikk brannskader under redigeringen av bildet, det er kun undertegnedes eminente redigeringsferdigheter dere ser. Barna er så begeistret for grillhytta at det gnistrer i øynene deres).

Vi har også hatt en heidundranes nissefest med ekte smånissedisco!

Flere av barna i Hagebyen er glade i å lage forskjellige ting av ulike materialer, her er et par bilde fra en av mange formings-bakeaktiviteter vi har holdt på med:

Lussekatter til Luciadagen da foreldrene var invitert til frokost :-)

Tradisjonen tro så har vi også i år vært på julebord hos Egon i Tyholltårnet med alle barna, og det var stor stas for alle mann! Barna fikk servert pannekaker eller pølse og chips. Etter vi hadde spist så var det veldig gøy å se på byen vår fra lufta, og spesielt alle gravemaskinene og anleggsplassene rett under oss!

På vei til julebord!

Og nå er det straks på tide med en skikkelig juleferie! Vi vil takke alle sammen for et supert 2022, og vi ønsker dere alle en riktig god jul, og et godt nytt år. Vi sees i 2023!